Lördag.

Har varit hos farmor idag, eller i hennes hus, och fått saker som det stod i hennes testamente att jag skulle få. Att jag fick ta det jag ville typ xD Tog två ljuslyktor som var hur fina som helst, ett kort på mig när jag var liten, ett kort på när hon och farfar gifte sig och ett nytt på hon. Och jag hittade en gammal colaflaska i glas! Den var svincool så tog den med ^^
Och tog en råtta till Karro som stod på en hylla som ingen annan ville ha. Den är i guld, fast inte äkta tror jag. Den är massa gullig och påminner om råttan Rune (: Hon ska få den bara för att hon gillade farmor massor, och skickade en sista hälsning till henne som prästen läste upp. Det var gulligt. <3

Och begravningen. Det var så fint. Satt mellan Cecilia, min kusin, och Ådi. När jag började gråta massa tittade Cecilia på mig och smålog lite och gav mig en näsduk. Åh, vad gulligt.
Det stod ett ljus på kistan. Pappa, hans bröder och Tomas skulle bära ut kistan och sänka ner den i jorden medans alla andra gick bakom. Ljuset brann hela tiden, fastän det blåste lite. Men direkt dom ställde ner kistan på plankorna som var över "hålet" släcktes det. Läskigt.

Nu ska jag gå till mormor och hämta andra delen av pistvaktserien, som av nån skum anledning är där.
Ska se med Ådi (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0